spe kate curang tu adat ?

yuhu ! kowg long time no see la .
da lme ta up update blog .
bkn mlas cume ta rajen jep .
hahaha .
ok2 dat is , berbalik kpda entry aku tu .
entry tu mmg ade kaitan dgn aku .
tp bkn aku la , org tedekat ngn aku .
masalah curang ni bg aku da cammon sgt .
smpi an kte piker bende tu adat .
tp sbnrnye TIDAK same skali .
sblm tu aku nk kowg tau tau dulu ape itu curang ?






DEFINATION :
bgi aku , curang tu adalh menduakan psangan . titek .

CAUSES :  
1 - kurang perhatian dripada psangan 
2 - nk blas dendam 
3 - pasangn x cantik / x hensem .
4 - pengaruh kawan .
5 - mate kernjang .
6 - terlalu ikot sunah nabi iaitu kawen 4 *pdahal x mmpu *
7 - x  bleh nk berbincng if de masalah  .
8 - rase diri hot ble curang ,
9 - Dan laen2 .

TREATMENT curang ni adalah :
1 - sentiasa menanamkan sifat setia dlm diri .
2 - Jadikan pasangan tu tman sehidop semati .
3 - Abaikan klu org ajak ko curang .
4 - aggap je pasangan ko paling sempurna .
5 - Dan laen2 .

COMPLICATION ble kte curang :
1 - kowg hilang org tersayang .
2 - menyesal x suda .
3 - org laen ta brani nk jd couple korg tkot tekena gak .
4 - tade spe pecaye ngn korang .
5 - habis wet sbb tepakse blnje 2 org dlm stu mase .
6 - tepakse remove relation ship kat FB .
7 - silap hari bulan kne hentak ngn pasangn korg sbb maraa sgt .haha 

So , moral value is . hargailah pasangan kite . 
elakkan curang , dan eratkn perhubungan .
keep in touch dude ! 



6 comments:

  1. pasangan akan curang bile jauh.. long distance love.. :)

    ReplyDelete
  2. yup .
    bole tmbah dlm cause tu .
    hee .

    ReplyDelete
  3. haha..
    aku sumpah akan setia kat ko fara,,

    ReplyDelete
  4. hahahaha . janji wei .
    klu x setia siap ko. ngee

    ReplyDelete
  5. ade jugak yg curang dengan kawan gf/bf sendiri. cam hampehh! :D

    ReplyDelete
  6. oh ya ! that one mmg melampau la klu backstabbing.
    nisa , tell them
    dont treat people as animal ,
    jage la hati org sket ,
    if not ,one day all what u did sure u get back .
    so , take it as a muhasabah . :D

    ReplyDelete